Kære 
 

Bemærk: Denne mail kan ikke besvares.

Har du kommentarer til nyhedsbrevet, kan du sende en mail til kommunikationskonsulent Kim Jensen på kj@cisu.dk

 

Hvis du vil i kontakt med CISU, bedes du skrive til cisu@cisu.dk.

Hvis du ikke ønsker at modtage nyhedsbrevet fremover klik her.

 

CISU har også overenskomst de næste tre år

På CISUs sekretariat er alle ansatte på den samme overenskomst, der er forhandlet mellem ledelse og ansatte og godkendt af bestyrelsen. Den seneste trådte i kraft 1. april, og alle parter  glæder sig over en god proces, der naturligvis var præget af nedskæringer. Resultatet var en overenskomst, der hverken gav ændrede lønvilkår, lønstigninger eller -nedgang, men fortrinsvis betød ændringer vedrørende fridage, orlov og efteruddannelse.

 

Sekretariatsleder Erik Vithner siger:

 

- Vi har haft meget gode og konstruktive forhandlinger i en økonomisk svær tid. For ledelsen var det blandt andet vigtigt at se på den automatiske anciennitetsbaserede uddannelsesorlov, der blev indgået aftale om for en del år siden - i en anden tid. Den er blevet ændret, så vi fokuserer mere på målrettet kompetenceudvikling, der kan understøtte, at vi alle på sekretariatet endnu bedre kan bidrage til at udvikle CISU i den aktuelle kontekst.

 

Læs hele nyheden her

Læs beretning, nøgletal og om medlemsorganisationer

CISUs årsskrift, Status & Perspektiver, er netop udkommet. I det gør bestyrelsen status på det seneste år og kommer ind på det fremadretede arbejde.

I Status & Perspektiver kan du også læse tre eksempler på medlemsorganisationers arbejde.

 

Årsskriftet er trykt og sendt til alle medlemsorganisationer, men det ligger også som pdf på cisu.dk/Status&Perspektiver

Status for april-runden

1. april var der for første gang ansøgningsfrist for Naboskabspuljen, og Civilsamfundspuljen havde første frist efter de store nedskæringer.

Sekretariatsleder Erik Vithner ser både positive og negative udfordringer i runden.

- For Naboskabspuljen er det dejligt, at der kommet en tilfredsstillende mængde ansøgninger til en helt ny pulje. Det er også glædeligt, at de kommer fra en bredt sammensat gruppe af organisationer heriblandt en del af CISUs medlemsorganisationer. Det bliver spændende at høre, hvilke bevillinger, der kommer ud af det - og følge de kommende partnerskaber og projekter på vej, siger han.

 

Med hensyn til Civilsamfundspuljen er det mere blandet.

 

- Det er faktisk også dejligt, at civilsamfundspuljen fortsat er så eftertragtet. Men vi ved desværre, at der kan forventes en hel del afslag til ellers fuldt støtteværdige projekter alene på grund af de manglende midler i puljen efter nedskæringerne. Alene de 12 støtteværdige ansøgninger, der fik afslag i sidste runde er jo med god grund på banen igen - og formentlig i forbedrede udgave. Og det er de sammen med en masse nye ansøgninger, siger han.

 

Læs hele nyheden her

Sidste chance for tilmelding til generalforsamlingen

På lørdag holder CISU generalforsamling i Nyborg. Der er 75 tilmeldte, men der e plads til et par stykker mere. Det kræver dog, at man sender en mail til cisu@cisu.dk.

 

På generalforsamlingen vil der i år være kampvalg til bestyrelsesposterne. Du kan læse om de opstillede i bilagssamlingen her. Det er også muligt at stille op på selve generalforsamlingen.

 

Læs mere om genralforsamlingen her

 

Kommende ansøgningsfrister i CISU

Husk at bestille rådgivning i god tid - der er altid mest pres på umiddelbart inden ansøgningsfristerne.

 

 

Oplysningspuljen har ansøgningsfrist to gange om året. Næste gang er 2. maj 2016 klokken 12.00

Puljen for Klima og Miljø har ansøgningsfrist en gang om året. Næste gang er 15. september 2016 klokken 12.00

Civilsamfundspuljen har ansøgningsfrist to gange om året. Næste gang er den 15. september 2016 kl. 12.00

Naboskabspuljen har ansøgningsfrist en gang om året. Næste gang er den 1. april 2017 kl. 12.00

CISUs åbningstider

Du kan altid komme i kontakt med CISUs sekretariat ved at skrive til cisu@cisu.dk.

Derudover kan du ringe til vores hovednummer 8612 0342.

De kommende uger er åbningstiderne

Torsdag 14/4: 10-15

Fredag 15/4: 10-15

 

Mandag 18/4: 10-15

Tirsdag 19/4: 13-15

Onsdag 20/4: 10-15

Torsdag 21/4: 10-15

Fredag 22/4: 10-15

 

Mandag 25/4: 10-15

Tirsdag 26/4: 13-15

Onsdag 27/4: 10-15

Andre nyheder
 
Bæredygtig udvikling – hvorfor fokusere på kvinder & piger?

Dansk Initiativ for Etisk Handel, Sex & Samfund og CSR Link inviterer til debatmøde om bæredygtig handel med fokus på kvinder og piger.

Det foregår på hos Sex & Samfund, Lergravsvej 59, 2. th, Kbh S, torsdag d. 28. april 2016 klokken 13:30 til 16:30.

Du kan læse mere på DIEHs hjemmeside, hvor du også kan melde dig til.

Kommende kurser og arrangementer i CISU


 

Titel Sted Dato
Erfaworkshop Naboskabspuljen (Kbh) København 31-05-2017
Fyraftensmøde: Medlemsmøde som forberedelse til folkemøde København 08-06-2017
Erfaringsudvekslingsworkshop (Kbh) København 10-06-2017
Erfaringsudvekslingsworkshop (Kbh) København 15-06-2017
Fyraftensmøde: Sammenhængende kommunikation (Aar) Aarhus 21-06-2017
Fyraftensmøde: Sammenhængende kommunikation København 22-06-2017
Fyraftensmøde: Introduktion til CISU (Aar) Aarhus 23-08-2017
Fyraftensmøde: Introduktion til CISU København 24-08-2017
Arrangementer hos CISUs medlemsorganisationer

Har din organisation et arrangement til kalenderen, kan du taste det ind her.

 

Bemærk: Der skal være offentlig adgang til arrangementer i kalenderen, og man skal angive, hvilken medlemsorganisation, der står bag arrangementet.

 

Titel Sted Dato
5th European Transcultural Nursing Association Conference University of Southern Denmark, Odense 18-06-2017

Med venlig hilsen
CISU - Civilsamfund i Udvikling

PS. Nyhedsbrevet sendes til kontaktpersoner i CISUs medlemsforeninger og til modtagere, der har tilmeldt sig her.
Hvis du er tilmeldt, men ikke ønsker at modtage nyhedsbrevet fremover klik her.

CISU - Civilsamfund i Udvikling, Klosterport 4A, 3. sal, 8000 Århus C, Tel: 8612 0342, E-mail: cisu@cisu.dk