/ Forside / Om CISU / Organisation / Bestyrelsen

CISUs bestyrelse er foreningens overordnede politiske ledelse, og den arbejder på mandat fra generalforsamlingen. Bestyrelsen består af 7 medlemmer, som vælges af CISUs generalforsamling hvert år i april. Alle, som er medlem af en af CISUs medlemsforeninger, kan stille op til bestyrelsen.

 

Til højre her på siden kan du se bestyrelsens forretningsorden og mødeplan. De opdateres hvert år, når den nye bestyrelse har sit første møde i maj. Læs mere om bestyrelsens opgaver og arbejde her.

 

Alle medlemsorganisationer kan deltage i bestyrelsesmøderne som observatører ved forudgåened aftale med stabsmedarbejder Andrea Kiel Christensen (akc @ cisu.dk).

 

Medlemmer af CISUs bestyrelse fra venstre: Nina Fredslund Ottosen  (3. suppleant), Sofie Gry Fridal Hansen, Sven Christensen (2. suppleant), Jackiline Hansen (1. suppleant), Runa Bruun, Tobias Simonsen, Katja Thøgersen Staun, Katrine Skamris, og Andrew Julius Bende. Helle Vallø er ikke med på billedet. Foto: Kim Jensen.

 

Bestyrelsesmedlemmer

Katrine Skamris, forperson

Ghana Venskab, tlf. 61 69 04 35, k_skamris @ hotmail.com

Valgt for 2019-21

 

Runa Bruun, næstforperson

Rights for All Women (RAW), tlf. 60 63 12 84, email: runabruun @ gmail.com

Valgt for 2018-20

 

Andrew Julius Bende

Crossing Borders, tlf. 26 91 84 39, email: andrewjbende @ gmail.com

Valgt for 2018-20

 

Katja Thøgersen Staun

Diálogos, tlf. 40 43 06 10, email: katjata @ gmail.com

Valgt for 2019-21

 

Helle Vallø,

Den Danske Helsinki-Komité for Menneskerettigheder,

tlf. 27 26 01 35, email: hellevallo @ gmail.com

Valgt for 2018-20

 

Tobias Simonsen

KFUM-Spejderne, tlf. 61 26 25 96, email: tobias @ kfumspejderne.dk

Valgt for 2019-21

 

Sofie Gry Fridal Hansen

Global Aktion, tlf. 35 35 92 32, email: sofie @ globalaktion.dk

Valgt for 2019-21

 

Suppleanter:

1. suppleant: Jackiline Hansen, KIT

2. suppleant: Sven Christensen, Chess House

3. suppleant: Nina Fredslund Ottosen, Dreamtown 

Suppleanterne er valgt for et år.

 

Intern revisor:

Svend Stokbæk, Viva Danmark

Intern revisor er valgt for et år.

 

 

Bestyrelsens vederlag

Arbejdet i bestyrelsen er som udgangspunkt ulønnet. Dog er posterne som forperson, næstforperson og kasserer så arbejdskrævende, at der gives et årligt vederlag, som efter den pågældenes eget valg udbetales enten personligt eller til vedkommendes arbejdsplads som kompensation for fravær. Bestyrelsens medlemmer modtager desuden refusion for udgifter til transport og kontorhold efter regning.

 

Faste vederlag:

  • Forperson: 40.000 kr. pr. år.
  • Næstforperson: 30.000 kr. pr. år.
  • Kasserer: 10.000 kr. pr. år.

 

 

Bestyrelsens arbejde 2019-20

Temaer og prioriteringer

Årsmødeplan

(opdateres efter første bestyrelsesmøde)

Bestyrelsens ledelse af CISU og Forretningsorden 

(opdateres efter første bestyrelsesmøde)

Hent referater fra bestyrelsens møder

Bestyrelsesåret 2019-2020

 

Næste møde: 6. maj 

 

Bestyrelsesåret 2018-2019

5. apr. 2019

4. mar. 2019

1. feb. 2019

29. nov. 2018

28. okt. 2018

28. sep. 2018

5. sep. 2018

27. juni 2018

9. maj 2018

 

Bestyrelsesåret 2017-2018

20. apr. 2018

15. mar. 2018

7. feb. 2018

30. nov. 2017

22. okt. 2017

22. sept. 2017

1. sept. 2017

26. juni 2017

16. maj 2017

 

Hent tidligere referater her.

Denne hjemmeside anvender cookies til at analysere og forbedre brugen og brugeroplevelsen. En cookie er en lille tekstfil, som bliver lagret på din computer.

Hvis du ikke ønsker, at der bliver lagt cookies på din computer, eller hvis du ønsker at slette cookies, der allerede ligger der, er fremgangsmåden lidt forskellig fra browser til browser. Du kan finde en vejledning til, hvordan du skal gøre på hjemmesiden: http://minecookies.org/

Læs også Cisus cookiepolitik

Acceptér ikke cookies

Acceptér kun funktionelle cookies

Acceptér alle cookies