ForsidePuljerEngagementspuljenInspirationsmateriale

Her finder du materiale, du kan bruge som inspiration til at planlægge indsatser til at engagere danskere i udviklingssamarbejde. 


Noget af materialet er udviklet af CISU selv og en stor del af det af andre. 
 


Foto: FANT - Football for a New Tomorrow 

 

Inspirationsmateriale

  • Er man på jagt efter håndgribelige råd til at udvikle kampagnestrategier og kreative idéer til at udvikle kampagneaktiviteter, kan man finde det i "Game on! A practical guide to campaigning", som er udviklet til "Make Fruit Fair!"-kampagnen. 
     
  • Har man brug for nye måder at tænke kampagnearbejde, kan man hente inspiration ved den serbiske revolutionskonsulent, Srdja Popovic. Med udgangspunkt i fortællinger om, hvordan civilsamfundsorganiseringer har lavet ikke-voldelige kampagner for at vælte diktatorer, giver hans bog Blueprint for Revolution inspirerende og sjove eksempler på, hvordan man kan mobilisere befolkningen omkring politiske kampagner, særligt i lande uden ytrings- og forsamlingsfrihed. Man kan også se hans Ted talk om Laughtivism.
  • Et kommunikations-toolkit om frames og værdier udviklet af CISU. Toolkittet introducerer teorier om frames og værdier samt tjener som en praktisk guide til kommunikationsarbejde inklusiv konstruktiv kommunikation og andre tilgange. 
     
  • "Finding Frames - New ways to engage the UK public in global poverty". En banebrydende rapport fra BOND skrevet af Martin Kirk og Andrew Darton om framing i kommunikation om global udvikling. 
     
  • Et "toolkit til velgørenhedsorganisationer og fundraisers" udviklet af Common Cause. Et praktisk og tilgængeligt redskab, som fremhæver vigtigheden af værdier og framing gennem eksempler fra virkeligheden på, hvordan udviklingskommunkation og kampagner kan fremme nogle værdier snarere end andre.   
     
  • Et online kommunikationsværktøj om framing udviklet af Wilde Ganzen, der beskæftiger sig med, hvordan man arbejder med kommunikation om udvikling på den bedst mulige måde. Hvilke valg skal man tage, og hvilken effekt har de på ens publikum? Værktøjet giver praktiske tips til fundraising og kommunikation og er beregnet til mindre initiaitver.
Læs mere

Kurser og events
Find aktuelle kurser og events om folkeligt engagement i udviklingssamarbejdet her. 




 



 

Denne hjemmeside anvender cookies til at analysere og forbedre brugen og brugeroplevelsen. En cookie er en lille tekstfil, som bliver lagret på din computer.

Hvis du ikke ønsker, at der bliver lagt cookies på din computer, eller hvis du ønsker at slette cookies, der allerede ligger der, er fremgangsmåden lidt forskellig fra browser til browser. Du kan finde en vejledning til, hvordan du skal gøre på hjemmesiden: http://minecookies.org/

Læs også Cisus cookiepolitik

Acceptér ikke cookies

Acceptér kun funktionelle cookies

Acceptér alle cookies