ForsideAktueltNyt system - Vores CISU

CISU arbejder på et nyt system: Vores CISU, der skal styre tilmedlinger til kurser og rådgivning samt alle ansøgninger.

Det betyder, at en masse data skal flyttes og det nye system skal køres ind. Derfor vil det ikke være muligt at bruge det elektroniske tilmeldings- og ansøgningssystem i perioden fra 1/7 til 17/8.

 

Her kan du læse en nyhed om systemet og lukningen.

 

Herunder har vi samlet en række oplysninger om systemet, hvordan man bruger det fremover og konsekvenserne i lukke-perioden.

 

 

 

 

Om systemet - Vores CISU

CISU har siden 2002 brugt et specialbygget databasesystem, som har været forbilledligt i mange sammenhænge, men nu er tiden løbet fra det.

Brugere udefra kommer til at opleve et mere brugervenligt system og det bliver lidt mere enkelt at sende ansøgninger til puljerne og opdatere sin organisationsoplysninger. Som noget helt nyt vil man også skulle indsende for eksempel statusrapporter og ændringsanmodninger via systemet.

Systemet er lukket for ansøgninger, rådgivningsanmodninger og kursustilmeldinger fra 1. juli til 17. august. De første tre uger er CISUs sædvanlige sommer-lukkeuger. Tiden efter til for at få al data på plads og testet, inden vi lukker op igen.

Ja. Alle formatter fx ansøgningsformatter og budgetformatter forbliver det samme, så det kan I godt arbejde videre med henover sommeren. Find formatterne under de respektive puljer.

I kan ikke oprette ansøgningen i Vores CISU før 17.august. 

Fra 1. juli til 17. august anmoder man om rådgivning ved at sende en mail til cisu@cisu.dk.

 

BEMÆRK: CISUs kontor er lukket i ugerne 28-30.

Man kan ikke selv opdatere information i perioden 1. juli til 17. august.

 

Alle efterårets kurser åbner først for tilmelding 17. august, men man kan læse om kurserne her.

Enkelte kurser er flyttet fra forårssemestret og er åbne for tilmelding her. Alle tilmeldinger flyttes med over i det nye system automatisk.

Puljer med løbende ansøgningsfrist vil også være lukket fra 1. juli.

Man skal altså have sendt sin ansøgning inden da.

 

OSB! Det er meget vigtigt, at man får opdateret sin egen stamdata og sin partners stamdata, inden indsendelse af en ansøgning. Ellers ikke vil være muligt at sende ansøgningen videre til behandling i bevillingssystemet - og man derfor risikerer at skulle vente til den 17. august. Jf. vejledning til udfyldelse og indsendelse af ansøgning, som findes her under ’ansøgningsformater’ her: https://cisu.dk/puljer/hent-skemaer-og-vejledninger-til-civilsamfundspuljen

Den danske nødhjælpspulje DERF har lukket for calls frem til 1. august.

Derefter vil henvendelser blive behandlet, og det nye system Vores CISU er klar til at modtage ansøgninger 17. august.

CISUs generalforsamling og jubilæumsfest er flyttet til lørdag den 19. september. Det er muligt at tilmelde sig generalforsamling og jubilæumsfest via vores kursusoversigt her

Husk, at hvis man allerede har tilmeldt sig til det oprindelige event i april, behøver man ikke at tilmelde sig igen.

Efter den 17.august, vil du kunne finde en del svar på denne side – så prøv det af først!

 

Hvis du stadig ikke ved, hvad du skal gøre, så kan du ringe til vores telefoniske hotline, som har åbent hver onsdag fra 12-15 fra og med 19.august.

 

Du kan også tilmelde dig til webinar den 31.august kl. 15-17, hvor vi vil gennemgå funktionerne i Vores CISU. Tilmelding åbner den 17.august, når Vores CISU åbner. Hold øje med arrangementsoversigten.

For organisationer (gældende fra 17. aug. 2020)

Gå til Vores CISU (efter 17.august).

  • Tryk på ”Glemt adgangskode”.
  • Indsæt jeres hovedmail – dvs. den mailadresse I plejede at bruge til at logge ind i CISUs gamle system.
  • Tryk ”Send”
  • Nu modtager I en mail på jeres hovedmail med et link, hvor I kan lave en ny adgangskode.

Hvis I allerede var oprettet i CISUs gamle system, bør både jeres egen organisation og jeres eventuelle partnere være oprettet i Vores CISU, men de fleste organisationsoplysninger skal I skrive på ny (specielt vigtigt inden I indsender en ansøgning).

Gå til Vores CISU (efter 17.august).

  • Tryk på ”Opret jeres organisation i Vores CISU”
  • Vælg om I vil søge om medlemskab i CISU (se fordele nedenfor*) eller udelukkende oprette jeres organisation i Vores CISU for at kunne søge CISUs puljer

*Hvorfor melde sig ind i CISU:

Som medlem af CISU får jeres forening adgang til en lang række fordele:

  • Gratis rådgivning hos vores erfarne rådgivere om blandt andet projekter, ansøgninger til CISUs puljer og udvikling af jeres egen organisation.
  • Adgang til arrangementer og fyraftensmøder om blandt andet projektudvikling og faglige emner - for alle som er aktive i jeres organisation.
  • Muligheden for at danne netværk og dele viden med engagerede mennesker i andre foreninger til møder, arrangementer eller via hjemmesiden.
  • Jeres forening bliver præsenteret på CISUs hjemmeside og CISUs verdenskort.
  • Desuden får I indflydelse på CISUs virke i forbindelse med medlemsmøder, årlige dialog-møder og den årlige generalforsamling

Hvis du ønsker at ændre navnet på en organisation, som allerede er oprettet, eller navn på organisationens kontaktperson, så skal du skrive til cisu@cisu.dk – al anden stamdata på jeres organisation kan man selv ændre. Som noget nyt er det nu også muligt at angive en kontaktperson til fakturering af kontingent. 

Hvis I allerede er oprettet i CISUs gamle system, bør både jeres egen organisation og jeres eventuelle partnere være oprettet i Vores CISU, men de fleste organisationsoplysninger skal I skrive på ny (Vigtigt specielt inden i indsender en ansøgning).

Al den gamle data bliver gemt. Noget af det (som for eksempel en historik over deltagelse på kurser) vil ikke umiddelbart være tilgængelig, når man logger ind. Men det vil være gemt.

Alle tidligere ansøgninger og bevillinger samt igangværende bevillinger vil også være tilgængeligt.

Fra 1. juli til 17. august anmoder man om rådgivning ved at sende en mail til cisu@cisu.dk.

 

BEMÆRK: CISUs kontor er lukket i ugerne 28-30.

Ansøgninger (gældende fra 17. aug. 2020)

Puljer med løbende ansøgningsfrist vil også være lukket fra 1. juli.

Man skal altså have sendt sin ansøgning inden da.

Ja – se hvordan man logger på under ’Organisation’.

Vær opmærksom på, at selvom man er oprettet i Vores CISU, er de fleste organisationsoplysninger om den danske organisation partnere ikke flyttet med over i Vores CISU, så inden man indsender en ansøgning, skal man indtaste oplysninger igen. Det er en god idé at gøre det i god tid inden, man har tænkt sig at indsende en ansøgning.

  • Hvis man allerede var oprettet i CISUs gamle system, bør både den danske organisation og eventuelle partnere være oprettet i Vores CISU, men de fleste organisationsoplysninger skal man skrive på ny.
  • Kladder fra det gamle system er ikke gemt i Vores CISU, så ansøgninger fra før 1.juli, skal indtastes forfra.

Nej. Kladder fra det gamle system er ikke gemt i Vores CISU, så ansøgninger, man ikke nåede at indsende inden 1.juli, skal indtastes forfra.

Ja.

  • Log ind ind i Vores CISU  – se hvordan under ’Organisation’
  • Scroll ned til bunden af den første side ('Overblik')
  • Tryk på ”Opret alert”
  • Udfyld formularen
  • Tryk ”Indsend alert til CISUs Nødhjælpspulje DERF”
  • Log ind på Vores CISU (se hvordan under ’Organisation’). OBS: Der er forskel på, hvordan man logger ind, afhængigt af, om organisationen allerede var oprettet i CISUs gamle system eller ej (se under ’Organisation’).
  • Tryk på ”Ansøgninger” i menuen til venstre.
  • Tryk ”Opret” nederst på siden.
  • Vælg den pågældende ”Pulje”.
  • Vælg den indsatstype, I ønsker at søge under pågældende pulje.
  • Indtast en ’Titel’ på ansøgningen (hold den så kort som muligt).
  • Tryk ”Næste” nederst på siden.
  • Indtast nu al den efterspurgte data. En ansøgning risikerer at blive administrativt afvist, hvis ikke al obligatorisk data er opdateret.
  • Når ansøgningen er helt klar, indsendes den til CISU, som behandler den inden for den tidsramme, der er fastsat i puljens retningslinjer.

Husk;

  • det er vigtigt altid at sætte sig godt ind i kravene til de forskellige puljer, inden man indsender en ansøgning.
  • at dele de oplysninger man indtaster i systemet om partnerorganisationen med dem (læs hvordan nedenfor).

I Vores CISU er det den danske organisation, der står for at indtaste oplysninger om partnerorganisationer ude i verden.

Når I har oprettet eller opdateret en partnerorganisation, bør i dele informationen med dem, så de ved, hvad der står om dem i Vores CISU. Det gør i ved at generere et link til informationen, som i så kan dele i en mail med jeres partnerorganisation.

Når I har oprettet eller opdateret en partner, trykker i på ’her’ i boksen øverst på siden (se billedet).

Det er den danske organisations ansvar at sørge for, at dele partnerorganisationens oplysninger med dem, inden I indsender ansøgninger til CISU i samarbejde med pågældende partner.

Med musen trækker du pinden, der markerer placeringen, hen på den rigtige placering.

Afgørelserne om en ansøgning sendes på mail til kontaktpersonen for ansøgningen. Man vil også kunne se afgørelsen i Vores CISU.

Hvornår man informeres om afgørelsen afhænger af, hvad man har søgt. Man kan se i pågældende puljes retningslinjer, hvad behandlingstiden er for den indsatstype, man har indsendt.

Bevillinger (gældende fra 17. aug. 2020)

Log ind på Vores CISU og tryk på ”Bevillinger” i venstre side navigationen.

Se hvordan du logger ind ovenfor under afsnittet ’Organisation’: ”Hvordan opretter jeg vores organisation i Vores CISU, hvis den allerede var oprettet i CISUs gamle system?”

Ja. På Vores CISU skal man for eksempel:

  • indsende bevillingskontrakt
  • indsende oplysninger om indsatsen
  • oplyse udfordringer og læringspunkter fra en erfaringsworkshop på en af puljerne
  • indsende rapporter, eksterne evalueringer og/eller regnskaber
  • indsende udbetalingsanmodninger
  • indsende ændringsanmodninger

Nej. Fra nu af sker al sagsbehandling på bevillinger som udgangspunkt i Vores CISU. man skal for eksempel indsende statusrapporter via Vores CISU.

Når man har modtaget en mail fra CISU med en bevillingskontrakt, skal man gøre følgende:

  • Underskriv kontrakten og gem den i eget system
  • Find nu den pågældende bevilling i Vores CISU
  • Tryk på ’Milepæle’ i den vandrette navigation
  • Find ’Kontrakt’ på listen og tryk på den
  • Upload kontrakt
  • Tryk ”Send”
  • Find den pågældende bevilling i Vores CISU
  • Tryk på ’Milepæle’ i den vandrette navigation
  • Find ’Oplysninger om indsats’ på listen og tryk på den
  • Indsæt oplysninger om indsatsen (målgruppe, resultater osv)
  • Tryk ”Send”

Du vil i god tid inden en erfaringsworkshop modtage information fra CISU om, hvordan du melder dig til.

  • Find den pågældende bevilling i Vores CISU
  • Tryk på ’Milepæle’ i den vandrette navigation
  • Find for eksempel ’Statusrapport’ på listen og tryk på den
  • Upload rapporten (husk at bruge det rigtige format for den pågældende rapport!)
  • Tryk ”Send”
  • Find den pågældende bevilling i Vores CISU
  • Tryk på ’Ind- og Udbetalinger’ i den vandrette navigation
  • Tryk på ’Send udbetalingsanmodning’ nederst på siden
  • Indtast beløb og bankoplysninger og upload udbetalingsanmodningen (husk at bruge det rigtige format for den pågældende pulje!)
  • Tryk ”Send anmodning”
  • Find den pågældende bevilling i Vores CISU
  • Tryk på ’Opret ændringsanmodning’ nederst på siden
  • Vælg hvilken salgs anmodning, der er tale om (periodeændring, budgetændring og/eller andet)
  • Upload ændringsanmodningen (husk at bruge det rigtige format for den pågældende pulje!)
  • Tryk ”Send”
  • Find den pågældende bevilling i Vores CISU
  • Tryk på ’Milepæle’ i den vandrette navigation
  • Find ’Organisationsregnskab’ på listen og tryk på den
  • Der er nu to muligheder:

 

  1. I har sendt jeres senest godkendte organisationsregnskab og rapport til CISU via Vores CISU. I så fald kan du se det under milepælen ”Organisationsregnskab”. Tryk ’Send’

 

  1. I har ikke sendt jeres senest godkendte organisationsregnskab og rapport til CISU via Vores CISU. Hvis det er tilfældet, trykker du på ”Upload/rediger regnskab”.

 

Du ledes nu ind på en ny side. Nederst uploader du regnskab og regnskabstal.

 

Gå nu tilbage til milepælen og gennemfør ned til punkt 1.

Som hidtil – via banken. I vil modtage et svar på den afsluttende rapport eller regnskab, hvor det er beskrevet, hvor I skal sende pengene hen.

Rådgivninger (gældende fra 17. aug. 2020)

Gå til raadgivninger.cisu.dk, udfyld formularen og tryk ”Indsend anmodning”

Husk at din organisation skal være medlem af CISU, for at modtage rådgivning.

Det kan CISUs medarbejdere.

Andre fra jeres organisation kan ikke se jeres rådgivninger og bevillingssystemet for de forskellige puljer, kan heller ikke se dem.

Arrangementer og kurser (gældende fra 17. aug. 2020)

  • Gå til arrangementer.cisu.dk.
  • Du kan mellem forskellige typer af arrangementer ude i højre kolonne.
  • Tryk på de arrangementer du er interesseret i for at læse mere eller melde dig eller andre fra din organisation til.
  • Kryds af ude i højre side, hvor og hvornår du/I ønsker at deltage og tryk tilmeld.
  • Hvis du vil tilmelde dig/jer til andre arrangementer, går du tilbage til oversigten og gentager.
  • Når du har valgt alle de arrangementer, du/I vil deltage I, går du til ”Kurv” (Øverste højre hjørne)
  • Skriv navnene og emails på de deltagere du gerne vil melde til under hvert af de arrangementer, du har valgt (venstre side)
  • Afslut ved at indtaste oplysningerne ovre til højre. OBS: indsæt dit eget navn og din egen mail her.

Se svaret på spørgsmålet ”Hvordan melder jeg mig til et arrangement eller et kursus?”

Ja. Og som noget nyt, kan man også melde mere end en person til hver af kurserne.

Se hvordan under spørgsmålet ”Hvordan melder jeg mig til et arrangement eller et kursus?”

Ansatte i CISU og dem der har adgang til jeres login til Vores CISU.