Sæt kryds i kalenderen 30. april 2022, hvor CISU inviterer medlemsorganisationerne til årets generalforsamling.

Generalforsamling er medlemsorganisationernes mulighed for at drøfte og få indflydelse på CISUs fremtidige arbejde. Særligt for generalforsamlingen i 2022 bliver vedtagelsen af CISUs nye strategi.

Derudovre vil der på dagsordenen blandt andet være beslutningerne om bestyrelsens fokus og budget for det kommende år.

Modtageren af CISUs Initiativpris bliver også udnævnt på generalforsamlingen. Initiativprisen går til en person eller organisation, som har gjort en særlig indsats for at inspirere og/eller mobilisere danskerne til at engagere sig i det globale udviklingsarbejde. Gerne på en nytænkende og kritisk måde, som vækker debat og diskussion.

Indbydelsen samt eventuelle forslag til vedtægtsændringer bliver sendt ud senest en måned før til kontaktpersonerne for CISUs medlemsorganisationer og kan derefter findes i højre kolonne her på siden.

Husk at kontingent for 2022 skal være betalt for at kunne deltage og være stemmeberettiget.

Omkring en uge før sender vi alle materialerne til generalforsamling til de tilmeldte. Det vil også blive lagt her på siden.

Forslag til vedtægtsændringer skal være indsendt senest 30. februar (to måneder før generalforsamlingen). Øvrige forslag kan sendes gerne inden 20. april - endelig deadline ifølge vedtægterne er 23. april. Begge dele sendes til Andrea Kiel Christensen på cisu@cisu.dk. Se CISUs vedtægter, nuværende strategi og lignende her

Foto: Anette Sønderby Madsen

Der skal vælges tre medlemmer til CISUs bestyrelse. Vi har tradition for kampvalg, og bestyrelsen opfordrer alle interesserede i at stille op, så der bliver mange gode kandidater at vælge imellem.

Se den nuværende bestyrelse her.

Stil op til bestyrelsen

Hvis du ønsker at stille op til bestyrelsen, kan du stille op på selve dagen.

Før da kan du dog også få en præsentation af dit kandidatur sendt ud sammen med det øvrige materiale til deltagerne på generalforsamlingen. Så har de lidt længere tid til at overveje, hvem de vil stemme på.

Skriv maks. en ½ side, hvor du præsenterer dig selv og det, du vil arbejde for i bestyrelsen. Send den til Andrea Kiel Christensen akc@cisu.dk inden den 20. april.

Bestyrelsens arbejde

I bestyrelsen får du indflydelse på, hvordan et af landets største netværk af folkelige foreninger drives og udvikler sig. Og du får konkret indflydelse på de rammer og vilkår, som vores 280 medlemsforeninger arbejder under.

Bestyrelsens medlemmer vælges for to år ad gangen. Bestyrelsen holder otte faste møder om året skiftevis i Aarhus og København. Møderne ligger som regel på hverdage. Du får alle udgifter til transport osv. betalt, og du har også mulighed for at kompensensation, hvis du skulle miste løn for at kunne sidde i bestyrelsen. Bestyrelsens forperson, næstforperson og kasserer får et mindre honorar.

Dokumenter til generalforsamling 2022

Indbydelse til generalforsamling

Velkomstfolder med dagsorden, praktisk information og bilagssamling

Årsskriftet Status og Perspektiver 2021-22