Tilmeld dig CISUs generalforsamling her senest den 16. april.

Generalforsamling er medlemsorganisationernes mulighed for at drøfte og få indflydelse på CISUs fremtidige arbejde.

Generalforsamlingen foregår igen online grundet COVID-19. Det er selvfølgelig ærgerligt, at vi igen ikke kan mødes fysisk, men vi vil gøre vores bedste for at få en god dag og komme godt igennem programmet.

På dagsordenen er blandt andet beslutningerne om bestyrelsens fokus og budget for det kommende år. Generalforsamlingen vil også blive præsenteret for et forslag til tre nye aktuelle temaer for året 2021-22.

Dagen vil desuden byde på optakt til udviklingen af CISUs nye strategi for 2022-2025.

Modtageren af CISUs Initiativpris vælges igen i år af generalforsamlingen. Initiativprisen går til en person eller organisation, som har gjort en særlig indsats for at inspirere og/eller mobilisere danskerne til at engagere sig i det globale udviklingsarbejde. Gerne på en nytænkende og kritisk måde, som vækker debat og diskussion. CISUs bestyrelse har nomineret: Ingeniører Uden Grænser, FANT - Football for a new tomorrow og Warfair.

Indbydelsen samt 2 forslag til vedtægtsændringer blev sendt ud den 24. marts til kontaktpersonerne for CISUs medlemsorganisationer og kan findes i højre kolonne her på siden.

Husk at kontingent for 2021 skal være betalt for at kunne deltage og være stemmeberettiget.

Omkring en uge før sender vi alle materialerne til generalforsamling til de tilmeldte. Det vil også blive lagt her på siden.

Forslag til vedtægtsændringer skulle være indsendt senest 24. februar (to måneder før generalforsamlingen). Øvrige forslag kan sendes til Andrea Kiel Christensen på cisu@cisu.dk gerne inden 13. april - endelig deadline ifølge vedtægterne er 17. april. Se CISUs vedtægter, strategi og lignende her.

Foto: Anette Sønderby Madsen

Der skal vælges fire medlemmer til CISUs bestyrelse. Vi har tradition for kampvalg, og bestyrelsen opfordrer alle interesserede i at stille op, så der bliver mange gode kandidater at vælge imellem.

Se den nuværende bestyrelse her.

Stil op til bestyrelsen

Hvis du ønsker at stille op til bestyrelsen, kan du stille op på selve dagen.

Før da kan du dog også få en præsentation af dit kandidatur sendt ud sammen med det øvrige materiale til deltagerne på generalforsamlingen. Så har de lidt længere tid til at overveje, hvem de vil stemme på.

Skriv maks. en ½ side, hvor du præsenterer dig selv og det, du vil arbejde for i bestyrelsen. Send den til Andrea Kiel Christensen akc@cisu.dk inden den 13. april.

Bestyrelsens arbejde

"Det er et spændende og udfordrende arbejde, som giver indblik i spændende sammenhænge. At vi så også har det sjovt sammen, gør det jo kun bedre." - sådan har Vibeke Tuxen, som har siddet i bestyrelsen en del år, tidligere sagt om bestyrelsesarbejdet.

I bestyrelsen får du indflydelse på, hvordan et af landets største netværk af folkelige foreninger drives og udvikler sig. Og du får konkret indflydelse på de rammer og vilkår, som vores 280 medlemsforeninger arbejder under.

Bestyrelsens medlemmer vælges for to år ad gangen. Bestyrelsen holder otte faste møder om året skiftevis i Aarhus og København. Møderne ligger som regel på hverdage. Du får alle udgifter til transport osv. betalt, og du har også mulighed for at kompensensation, hvis du skulle miste løn for at kunne sidde i bestyrelsen. Bestyrelsens formand, næstformand og kasserer får et mindre honorar.