/ Forside / Om CISU / Organisation / Generalforsamling / Generalforsamling 2019

Velkommen til CISUs generalforsamling 2019 den 6. april kl.10-18.45 i Odense.

Generalforsamlingen er medlemmernes mulighed for at drøfte og få indflydelse på CISU fremtidige arbejde og ledelse. På dagsordenen er blandt andet beslutningerne om bestyrelsens fokus og budget for det kommende år. Generalforsamlingen vil også blive præsenteret for et forslag til fem nye aktuelle temaer for året 2019-20. Dagen vil desuden byde på en masse inspiration til gode oplysningsaktiviteter, som skaber engagement i Danmark.

Vinderen af CISUs Initiativpris vælges i år af generalforsamlingen. Initiativprisen går til en person eller organisation, som har gjort noget helt særligt for at engagere folk i det globale udviklingsarbejde. CISUs bestyrelse har nomineret: MUNDU, Skoleliv i Nepal og IDA – Global Development.

Vi får besøg af Nana Afadzinu fra WACSI i Ghana og Caesar Ngule fra KCDF i Kenya. De kommer med internationale perspektiver på arbejdet med civilsamfund og folkeligt engagement.

Om aftenen byder CISU på tapas og vin med mere, og vinderne af CISUs Initiativpris og årets fotokonkurrence vil blive kåret.

Vi sendte en officiel indbydelsen ud en måned før til kontaktpersonerne for CISUs medlemsorganisationer. Husk at du kan tilmelde dig her og følge med i begivenheden på facebook her

Senest den 1. april sender vi materialerne til generalforsamling til alle tilmeldte deltagere. Det vil også kunne findes her på siden (højre kolonne).

Der skal vælges fire medlemmer til CISUs bestyrelse. Vi har tradition for kampvalg, og bestyrelsen opfordrer alle interesserede i at stille op, så der bliver mange gode kandidater at vælge imellem.

Se den nuværende bestyrelse her.

Stil op til bestyrelsen

Hvis du ønsker at stille op til bestyrelsen, kan du stille op på selve dagen.

Før da kan du dog også få en præsentation af dit kandidatur sendt ud sammen med det øvrige materiale til deltagerne på generalforsamlingen. Så har de lidt længere tid til at overveje, hvem de vil stemme på.

Skriv maks. en halv side, hvor du præsenterer dig selv og det, du vil arbejde for i bestyrelsen. Send den til Andrea fra sekretariatet på akc@cisu.dk senest den 26. marts.

Bestyrelsens arbejde

"Det er et spændende og udfordrende arbejde, som giver indblik i spændende sammenhænge. At vi så også har det sjovt sammen, gør det jo kun bedre." - sådan har Vibeke Tuxen, som har siddet i bestyrelsen en del år, tidligere sagt om bestyrelsesarbejdet.

I bestyrelsen får du indflydelse på, hvordan et af landets største netværk af folkelige foreninger drives og udvikler sig. Og du får konkret indflydelse på de rammer og vilkår, som vores 280 medlemsforeninger arbejder under.

Bestyrelsens medlemmer vælges for to år ad gangen. Bestyrelsen holder otte faste møder om året skiftevis i Aarhus og København. Møderne ligger som regel på hverdage. Du får alle udgifter til transport osv. betalt, og du har også mulighed for at kompensensation, hvis du skulle miste løn for at kunne sidde i bestyrelsen. Bestyrelsens formand, næstformand og kasserer får et mindre honorar.