/ Forside / Om CISU / Organisation / Generalforsamling / Generalforsamling 2020

Sæt kryds i kalenderen den 18. april 2020

Velkommen til en festlig dag og aften i Odense.

Dagen begynder med årets generalforsamling for alle CISUs medlemsorganisationer. På dagsordenen er blandt andet beslutningerne om bestyrelsens fokus og budget for det kommende år. Og så finder vi sammen modtageren af årets initiativpris, som gives til en person eller organisation, som har gjort noget helt særligt for at engagere folk i det globale udviklingssamarbejde. Læs mere om prisen her. CISUs bestyrelse vil på forhånd nominere tre kandidater til prisen. Tilmelding til generalforsamling sker her.

Efter generalforsamlingen vil vi sammen fejre CISUs 25års jubilæum med flotte oplysningsmaterialer, musik og god mad. Det bliver først og fremmest en fejring af alle de flotte resultater CISUs medlemsorganisationer har skabt i samarbejde med civilsamfundsorganisationer overalt i verden i de seneste 25 år. Tilmeld til jubilæumsfesten sker her.

Følg med på denne side, hvor  programmet for dagen løbende vil blive opdateret.

Vi sender en officiel indbydelse ud senest en måned før til kontaktpersonerne for CISUs medlemsorganisationer.

Omtrent en uge før sender vi materialerne til generalforsamling til alle tilmeldte deltagere. Det vil også kunne findes her på siden (højre kolonne).

Der skal vælges tre medlemmer til CISUs bestyrelse. Vi har tradition for kampvalg, og bestyrelsen opfordrer alle interesserede i at stille op, så der bliver mange gode kandidater at vælge imellem.

Se den nuværende bestyrelse her.

Stil op til bestyrelsen

Hvis du ønsker at stille op til bestyrelsen, kan du stille op på selve dagen.

Før da kan du dog også få en præsentation af dit kandidatur sendt ud sammen med det øvrige materiale til deltagerne på generalforsamlingen. Så har de lidt længere tid til at overveje, hvem de vil stemme på.

Skriv maks. en halv side, hvor du præsenterer dig selv og det, du vil arbejde for i bestyrelsen. Send den til Ditte Marie fra sekretariatet på dma@cisu.dk.

Bestyrelsens arbejde

"Det er et spændende og udfordrende arbejde, som giver indblik i spændende sammenhænge. At vi så også har det sjovt sammen, gør det jo kun bedre." - sådan har Vibeke Tuxen, som har siddet i bestyrelsen en del år, tidligere sagt om bestyrelsesarbejdet.

I bestyrelsen får du indflydelse på, hvordan et af landets største netværk af folkelige foreninger drives og udvikler sig. Og du får konkret indflydelse på de rammer og vilkår, som vores 280 medlemsforeninger arbejder under.

Bestyrelsens medlemmer vælges for to år ad gangen. Bestyrelsen holder otte faste møder om året skiftevis i Aarhus og København. Møderne ligger som regel på hverdage. Du får alle udgifter til transport osv. betalt, og du har også mulighed for at kompensensation, hvis du skulle miste løn for at kunne sidde i bestyrelsen. Bestyrelsens formand, næstformand og kasserer får et mindre honorar.

Dokumenter til generalforsamling 2020

Indbydelse og bilag vil være at finde på denne side i starten af 2020

Indbydelse: CISUs generalforsamling 2020

Velkomstfolder med dagsorden og praktisk information