ForsideVærktøjerKommunikation

 

Teknisk support under konferencen / Jeg har tekniske problemer, hvad gør jeg?

Har du tekniske problemer under konferencen, kan du kontakte Lotus Danst 86120342 fra kl. 13 til 18.

 

Teknisk FAQ

På Zoom. Tilmeldte modtager link til deltagelse nogle dage før konferencen afholdes.

Du er velkommen til at kontakte engagementsmedarbejder i CISU  Lotus Danst på lda@cisu.dk. 

Tirsdag d. 24. november/Onsdag d. 25. november sender vi linket til alle tilmeldte i en mail. Husk at tjekke dit spamfilter, om mailen er havnet der. Har du ikke modtaget mailen, bedes du kontakte engagementsmedarbejder Lotus Danst på lda@cisu.dk.

Kun med den nyeste version af Zoom kan du deltage i de break out rooms, hvor oplægsholderne giver deres præsentation. Du opdaterer din Zoom-app ved at følge linket her: https://zoom.us/client/latest/ZoomInstaller.exe 

Vær opmærksom på, at Zoom ikke opdateres automatisk, så vi anbefaler kraftigt, at du følger linket i god tid før konferencen.

Sørg for at logge på mødet i god tid og senest kl. 14.50. Vi åbner Zoom-mødet kl. 13, og vi anbefaler, at du logger på, så tidligt du kan. Viser det sig, at du har problemer, har du god tid til at løse problemet. Har du ingen problemer, kan du mute dig selv og slukke kameraet, tage en kop kaffe og besvare nogle emails, så du har ro i sindet til at følge med i konferencen.

Konferencen foregår på dansk, men vær opmærksom på, at oplæggene af Corbin Trent (keynote speaker), Steve McFarland, Kate Power, Tom Crompton, Mirjam van Vossen og Srdja Popovic foregår på engelsk.

Konferencen bliver tolket til engelsk fra 14-16.05 og igen 16.40-18. Ønsker du tolkning til engelsk, skal du trykke på knappen Interpretation nederst i Zoom-vinduet og vælge English.

Konferencen bliver tegnsprogstolket. Ønsker du tegnsprogstolkning, bedes du kontakte Ditte Marie Andersen på dma@cisu.dk eller tlf. 6915 1975 senest tirsdag d. 24. november.

På konferencen vælger du, hvilke to oplægsholdere du ønsker at høre i de parallelle sessioner, som er henholdsvis kl. 14.55-14.45 og 16.50-17.40. Fem minutter inden sessionen starter, åbner vi tre break out rooms – ét til hver oplægsholder. Du skal trykke på knappen Break out rooms nederst i Zoom-vinduet og dobbeltklikke på den oplægsholder, du ønsker at høre.

Vær opmærksom på, at du kun har mulighed for dette, hvis du har den nyeste version af Zoom. Sørg derfor for at downloade den i god tid inden konferencen ved at følge dette link: https://zoom.us/client/latest/ZoomInstaller.exe 

Fejlen skyldes formentligt, at du ikke har den nyeste version af Zoom downloadet. For nu kan du skrive i chatten, hvilken oplægsholder, du gerne vil høre, så fører CISUs tekniske supporter dig dertil.

Opdager du dette problem ved første session, anbefaler vi kraftigt, at du opdaterer din Zoom-app inden næste session. Det gør du ved at følge dette link: https://zoom.us/client/latest/ZoomInstaller.exe Derefter lukker du Zoom (dvs. forlader mødet) og logger på igen.

1) Download Zoom-app’en til din mobil ved at søge på ”ZOOM Cloud Meeting” i browseren på din mobil eller der, hvor du plejer hente apps (fx App Store eller Google Play).

2) Klik på Join a Meeting

3) Indsæt det Meeting ID, som du finder i mailen fra CISU, hvor du også ser linket til mødet.

4) Skriv dit navn og evt. den organisation/virksomhed, du repræsenterer

5) Klik på Join