Partnership Cooperation Building of FMESU, Mongolia. Social Dialogue in Mongolia

Projektperiode:

01.08.2013 - 31.01.2015

Beviliget beløb:

198.360,- DKK

Organisation:

Danmarks Lærerforening

Partnere:

Federation of Mongolian Education and Science Union (FMESU) Mongolian Teachers Union

Pulje:

Civilsamfundspuljen

Indsatsområde:

Partnerskabsaktivitet

Indsatser foregår i:

Mongolia

Overordnede mål

At skabe bedre arbejdsbetingelser for lærerne og lederne i Mongoliets offentlige og private skoler, samt at øge opmærksomheden omkring lærerorganisationen FMESUs.

Umiddelbare mål

Styrke strategiformulering og udvikling af aktivitets og tidsplaner for uddannelse af tillidsrepræsentanter på de offentlige skoler og for rekruttering i den private sektor

Målgrupper

Lederne af Skolekomiteerne. 50 % kvinder 50 % mænd.

Resume

Projektet er lokaliseret i Mongoliet. Indsatsen har til formål at integrere projekt og projektaktiviteter i Federation of Mongolian Education and Science Union (FMESU)s overordnede strategi og aktiviteter, dette gøres igennem tre overordnede processer: - Styrkelse af strategiformulering og udvikling af aktivitets- og tidsplaner for uddannelse af tillidsrepræsentanter og for rekruttering i den private sektor. - Styrke skolekomiteerne på de offentlige skoler i Ulan Bator gennem uddannelse af tillidsrepræsentanterne (TR) på de enkelte skoler. Styrke TR'erne som forhandlere og konfliktløsere og styrke dialog mellem ledelsen, lærerne og skolekomiteerne på de enkelte skoler. - Styrke skolekomiteerne på de private skoler i Ulan Bator gennem rekruttering og uddannelse. Forbedre lærernes arbejds- og samarbejdsforhold samt styrke dialogen mellem ledelse, lærere og skolekomiteer i de offentlige og på de private skoler.