IKT i undervisningen og demokratiopbygning i Malawi

Projektperiode:

01.06.2010 - 30.09.2012

Beviliget beløb:

398.736,- DKK

Organisation:

FAIR Danmark

Partnere:

National Initiative for Civic Education (NICE)

Pulje:

Civilsamfundspuljen

Indsatsområde:

Projekt B (0,2-0,5 mio)

Indsatser foregår i:

Malawi

Overordnede mål

Projektet ønsker at give tre provinser grundlæggende indføring i brugen og værdien af anvendelse af ikt-teknologi i undervisningen samt bruge dette til en øget bevidsthed om aktiv borgerinddragelse i demokratiet.

Umiddelbare mål

'- Projektet vil give eleverne i tre provinser grundlæggende viden og indføring i brugen af IKT-teknologi som en del af deres undervisning og som en del af deres demokratiforståelse. - At træne lærerne, så de på sigt kan indføre brugen af IKT-teknologi på deres skoler - At medvirke til den statslige og lokale satsning på dettes område, som styrkes ved at de ser resultaterne af dette model-projekt. Dette sker ved etablering af tre læringscentre, der om eftermiddagen vil blive brugt til voksenundervisning for mænd og kvinder.

Målgrupper

Den primære målgruppe er eleverne i secondary schools i tre provinser i Malawi – i alt ca. 15.000 elever samt deres lærere – ca. 500 personer. I Malawi er der 42,7% piger og 57,3% drenge i klasserne. Alderen spænder fra 14 år til begyndelsen af 20’erne. Derudover vil projektet skabe folkeoplysende kurser for alle interesserede i distrikterne med hovedvægt på give grundlæggende færdigheder i brugen af computere og hvordan disse kan bruges i oplysende arbejde omkring udvidelse af folks demokratiske forståelse. For at sikre kvinders deltagelse i disse kurser, vil der her blive lave målrettede gratis kurser for dem.

Resume

Projektet ønsker at give tre provinser grundlæggende indføring i brugen og værdien af anvendelse af ikt-teknologi i undervisningen samt bruge dette til en øget bevidsthed om aktiv borgerinddragelse i demokratiet. - Projektet vil give eleverne i tre provinser grundlæggende viden og indføring i brugen af IKT-teknologi som en del af deres undervisning og som en del af deres demokratiforståelse. - At træne lærerne, så de på sigt kan indføre brugen af IKT-teknologi på deres skoler - At medvirke til den statslige og lokale satsning på dettes område, som styrkes ved at de ser resultaterne af dette model-projekt. Dette sker ved etablering af tre læringscentre, der om eftermiddagen vil blive brugt til voksenundervisning for mænd og kvinder.