Træning til udvikling af unges egne initiativer (Training for Development of Youth Initiatives)

Projektperiode:

01.06.2003 - 30.06.2004

Beviliget beløb:

904.881,- DKK

Organisation:

Ungdomsringen

Partnere:

Southern Africa Association of Youth Clubs WAMATA Arusha Branch (Tanzania) Youth Agenda (Kenya)

Pulje:

Civilsamfundspuljen

Indsatsområde:

Partnerskabsaktivitet

Indsatser foregår i:

Kenya Tanzania

Overordnede mål

'- at træne og kvalificere unge kvinder / mænd som trænere og facilitatorer - at forbedre livskompetence hos lokale unge / tilknytning til arbejde - øge samarbejdspartneres kapacitet i forhold til Open Youth Work og Peer Education

Umiddelbare mål

Gennemføre træning for trænere, lokale kurser for unge (sociale kompetencer) og erhvervspraktik, samt partnernes muligheder for at anvende Open Youth Work og Peer Education.

Målgrupper

Gruppe I: 20-25 årige kvinder og mænd med en vis tilknytning til partner organisationerne eller samarbejdende organisationer Gruppe II: 14 til 27 årige kvinder og mænd fra lokale områder udpeget af partnerorganisationerne, der rekrutteres blandt lokalt udsatte unge Der skal være en 50/50 fordeling mellem deltagende unge kvinder / mænd

Resume

Formålet er at træne / kvalificere 40 - 20-25 årige kvinder / mænd fra Nairobi og Arusha/Moshi som trænere og facilitatorer i respektive organisationer. Samtidig er det formålet at øge sociale kompentencer hos 50 14-27 årige kvinder og mænd fra partnerorganisationernes lokale områder i Nairobi og Arusha/Moshi, og etablere konkrete kontakter bl.a. igennem praktik mellem disse unge og lokale håndværkere / ressource personer, der medvirker til at unge får fastere tilknytning til det lokale arbejdsmarked / begynder uddannelse. Det er et formål at de involverede unge igennem tilknytning til partnerorganisationerne medvirker til udvidelse af disses kapacitet i forhold til at støtte unges initiativer, involvering og medvirken i indsats overfor bl.a. HIV / Aids, hvilket bl.a. kan ske igennem brug af Open Youth Work som koncept for unge initiativer, og Peer Education som pædagogisk metode.