Training Transformers

Projektperiode:

01.06.2018 - 01.11.2018

Beviliget beløb:

24.300,- DKK

Organisation:

Assist

Pulje:

Oplysningspuljen

Indsatsområde:

Oplysningsaktivitet

World goals:

Mål 1: Afskaf fattigdom

Mål 4: Kvalitetsuddannelse

Mål 8: Anstændige jobs og økonomisk vækst

Indsatser foregår i:

Denmark

Resume

“Bag filtret oplysningskampagne”: Formålet var at oplyse om vigtigheden af udviklingsbistand og fremme debat herom. I kampagnen fokuserede vi på at der findes en anden virkelighed bag mange af de filtre, som den vestlige verden ofte ser udviklingslande gennem. Oplysningskampagnen foregik både offline, gennem store plakater ved busstoppesteder og online, gennem Facebook. Der udarbejdedes en pressemeddelelse omhandlende kampagnen, samt pitches til diverse medier. Formålet var at ramme et bredt udsnit af den danske befolkning, men den udvalgte primære målgruppe var danske unge mellem 15 og 25 år, med interesse og kendskab til de sociale medier og virkemidler såsom 'filter'.