Empowering adolescents, youth and civil society to play a leading role in the promotion of safe learning environments in Togolese secondary schools

Project period:

01.05.2015 - 30.04.2018

Granted amount:

4,813,622,- DKK

Organization:

BØRNEfonden (deaktiveret)

Partners:

Coalition Nationale Togolaise pour l’Education Pour Tous (CNT/EPT)

Pool:

Civilsamfundspuljen

Grant type:

Projekt E (3 - 5 mio)

Efforts take place in:

Togo

Overall targets

Projektet skal bidrage til at reducere vold mod unge piger og drenge i secondary skoler i Togo

Immediate targets

1) Unge piger og drenge i 15 secondary skoler i regionerne Kara og Plateaux tager aktivt del i at skabe gode og trygge læringsmiljøer 2) Lærere og skoleledelserne i de 15 secondary skoler anvender positive læringsmetoder (udviklet af BØRNEfonden i samarbejde med uddannelsesministeriet), og de arbejder for at sikre bedre beskyttelse af unge piger og drenge på deres skoler 3) Forældrebestyrelserne på de 15 secondary skoler promoverer unge piger og drenges ret til en uddannelse uden vold

Target groups

Primære målgruppe: ca. 5.900 unge piger og drenge Sekundære målgruppe: 142 lærere, 15 pædagogiske vejledere, 15 forældrebestyrelser og deres føderation , CNT/EPT og deres medlemmer

Resume

Projektet udføres i et partnerskab mellem BØRNEfonden og Coalition Nationale Togolaise pour l'Education Pour Tous (CNT/EPT). Projektets mål er at sikre unge togolesiske drenge og piger deres ret til en uddannelse uden vold. Projektet implementeres i 15 skoler i regionerne Kara og Plateaux, og bygger på positive resultater og erfaringer fra et treårigt projekt ”Promoting Safe Learning Environment for Young People in Togo (2011-2014). Hovedelementerne i projektet består af 1) kapacitetsopbygning af 300 unge drenge og piger til at promovere deres ret til en uddannelse uden vold via ung-til-ung formidling og styrkelse af eksisterende skoleklubber 2) formalisering og udbredelse af nyt undervisningsmateriale udviklet i det tidligere projekt og 3) kapacitetsopbygning af forældrebestyrelser til at udfylde deres rolle i skoleledelserne. Projektet implementeres i samarbejde med den nationale paraply organisation CNT/EPT, som især spiller en vigtig rolle i forhold til projektets fortalervirksomhedsstrategi, der baseres på lokalt indsamlet dokumentation og involvering af forældrebestyrelserne, skoleklubberne og CNT/EPTs medlemsorganisationer.