Kvinde tager noter til online rådgivning Foto: Kirsten Adler

CISU, Civilsamfund i Udvikling, søger en kommunikationskonsulent (barselsvikariat), der kan varetage følgende opgaver:

Som webmaster at vedligeholde og udvikle af CISUs hjemmesider cisu.dk samt OpEn.dk, som begge er baseret på Umbraco.  CISU bruger blandt andet cisu.dk til at kommunikere med omverdenen om kerneydelser som rådgivning og kapacitetsopbygning. Desuden bliver den brugt til at stille formater og retningslinjer til rådighed for ansøgere til de puljer, som vi forvalter. Dette stiller krav til at kunne formulere sig præcist med sproglig flair.

Desuden skal vores kommende kollega hjælpe med at kommunikere til tider kompliceret stof på en forståelig måde. På CISUs sekretariat har rådgivere, forvaltningskonsulenter, administrativt personale og ledelse brug for sparring til at dele deres dybe viden om udviklingssamarbejde på en lettilgængelig måde for en mangfoldig skare af mennesker fra CISUs næsten 300 medlemsorganisationer. Det er en klar fordel at have erfaring med at sætte sig ind i kompliceret stof og kunne formulere det klart og tydeligt.

Endvidere arbejder vi i stigende grad med at sikre det visuelle udtryk af vores materialer. Dette sker i samarbejde med eksterne grafikere, men vi har også brug for en kollega med kendskab til grafisk arbejde og gerne erfaring med Adobe-pakken og med at kombinere det visuelle udtryk med det faglige indhold.

CISU er til stede på udvalgte sociale medier som Facebook, Linkedin og Instagram, og vores kommende kollega må gerne have øje for levende og effektiv drift af disse platforme.

Kommunikationskonsulenter skal derfor varetage følgende opgaver:

  • Vedligeholde og videreudvikle cisu.dk og OpEn.dk
  • Understøtte kollegers kommunikation. Herunder bidrage til faglige produkter som retningslinjer, faglige værktøjer og kursusbeskrivelser
  • Understøtte arbejdet med visuelt udtryk på materialer udviklet af CISU
  • Vedligeholde og evt. videreudvikle CISUs brug af sociale medier

Kvalifikationer:

Der er ikke specifikke uddannelsesmæssige krav, men ansøger har en relevant uddannelsesmæssig baggrund i forhold til de ovenfor skitserede opgaver.  

Vi forventer, at du som ansøger: 

  • Har erfaring med vedligeholdelse og videreudvikling af hjemmesider
  • Kan sparre og rådgive om kommunikationsprodukter
  • Har erfaring med at sætte sig ind i og formidle kompliceret stof på en let tilgængelig måde
  • Har erfaring med visuelt udtryk af materialer
  • Har erfaring med at udvikle konstruktiv kommunikation på sociale medier
  • Kan kommunikere effektivt og flydende på dansk og engelsk

Du har som ansøger forhåbentligt personlige kompetencer og erfaringer som: 

  • Personlig og faglig autoritet 
  • Åbenhed, nysgerrighed og fleksibilitet 
  • Evne til at arbejde både selvstændigt og i samspil med kolleger
  • En grundlæggende interesse og forståelse for det folkelige, udviklingsorienterede civilsamfundsarbejde - politisk og kulturelt 
  • Ansvarlighed over for opgave, kolleger, økonomi, medlemsorganisationer med videre 
  • Frivillighed i civilsamfundsorganisationer
  • En uhøjtidelig tilgang til arbejde og kolleger 

Vi tilbyder:

CISU tilbyder et spændende job på en social arbejdsplads med fokus på høj medarbejderinddragelse, stærk faglighed og transparente processer og arbejdsgange. Opgaverne er mangfoldige, og vi er ambitiøse i vores løsning af dem. Vi er gode til at løse opgaver i fællesskab, med fokus på at skabe værdi for vores medlemsorganisationer. Selvom vi til tider har travlt, forsøger vi at bevare et konstruktivt samarbejde og et positivt arbejdsmiljø. CISU tilbyder gode rammer for personlig udvikling og kompetenceudvikling.

Arbejdet på sekretariatet i Aarhus:

På CISUs sekretariat i Aarhus er vi 30 dedikerede medarbejdere. Vi har en uformel omgangstone og brænder for at styrke civilsamfundsorganisationer, understøtte deres engagement og bidrage til at skabe positive forandringer i verden. Vi er organiseret i en matrix-organisation hvor vi hver især indgår i 2-4 tematiske arbejdsgrupper. 

Det meste arbejde foregår i almindelig kontortid, men aften- og weekendarbejde vil forekomme. Derudover er arbejdstiden fleksibel med frihed til selv at planlægge afspadsering løbende, hvis det er nødvendigt. Arbejdsstedet er Aarhus C, med mulighed for hjemmearbejde 1-2 dage om ugen.

Mangfoldighed:

Vi betragter mangfoldighed som et aktiv og menneskers forskellighed som en væsentlig ressource i vores udvikling. Derfor opfordres alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, seksuel orientering, religion og etnisk baggrund til at søge stillingen.

Kort om CISU:

CISU er en medlemsorganisation med ca. 290 medlemsorganisationer blandt danske civilsamfundsorganisationer. Alle CISUs medlemmer har et globalt engagement. CISU forvalter en række puljer på vegne af Udenrigsministeriet, og har en omsætning på ca. 300 millioner om året.

Ansættelsesprocedure 

Ansættelse: Kommunikationskonsulent som barselsvikar i perioden 1. august 2024 - 31. juli 2025.

Ansættelsesvilkår: 37 timer om ugen baseret på løn- og arbejdsvilkår som konsulent iht. CISUs lokale overenskomst

Arbejdssted: CISUs sekratariat, Klosterport 4X, 3. sal, 8000 Aarhus C

Ansøgning: En ansøgning på 1 side indsendes sammen med CV på mail til ans@cisu.dk hurtigst muligt og senest fredag 17. maj kl. 09.00, mærket Kommunikationskonsulent. Ansøgninger læses og vurderes løbende.

Ansættelsessamtaler: onsdag 29. maj 2024

Yderligere oplysninger: sekretariatsleder Jeef Bech, jb@cisu.dk / 86120342

Du kan læse mere her om CISUs løn- og arbejdsvilkår, vores adfærdskodeks og om CISUs persondata politik